Vastuullisuus

Blue Finance Oy on Suomalainen ja Suomalaisten omistama, vastuullisesti toimiva pikalainayhtiö.
Yrityksemme toimii vastuullisesti koko lainanmyöntöprosessissa. Esimerkkeinä mm. me emme myönnä lainoja henkilöille kenellä on maksuhäiriömerkintöjä, siirrämme eräpäivää ja jopa laskujen perintävaiheessa teemme mielellämme maksusuunnitelman. Myös lainaamiskiellon myönnämme sitä haluaville.

Tavoitteenamme tyytyväinen asiakas sekä asiakkaidemme taloudellinen tasapaino.
Joustamme lainojen takaisinmaksuissa sekä perinnässä emmekä myönnä lainaa asiakkaille joilla on luottohäiriöitä. Edellytämme kuitenkin myös asiakkailtamme perusteellista harkintaa ennen pikalainan ottoa.

Pikavipit ja kulutusluotot on tarkoitettu tilapäisiin ja yllättäviin menoihin, ei jatkuvaan kuluttamiseen. Mikäli sinulla tai läheiselläsi on avuntarvetta raha-asioiden hoidossa, antavat seuraavat tahot apua kuntien velkaneuvojien lisäksi:

  • Kuluttajaliitto http://www.kuluttajaliitto.fi/talous
  • Kuluttajavirasto http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/d4532649-b9aa-4e8a-b0f9-bb1de7e08bf2.aspx
  • Martat – Rahat ja taloussuunnittelu http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/rahat/
  • Takuu-Säätiö http://www.takuu-saatio.fi/

  • Maksuvaikeudet eivät tule yllättäen. Kuluttajien on syytä seurata tarkasti omaa talouttaan ja suhteuttaa menot aina todellisiin tuloihin. Allaolevat esimerkit saattavat olla merkkejä tulevista maksuvaikeuksista:

  • Olet lomautettu ja vaarassa jäädä työttömäksi, tai saanut irtisanomisilmoituksen.
  • Palkkasi ei riitä kattamaan kuukausimenoja ennen seuraavaa palkkapäivää.
  • Laskujesi maksu viivästyy eräpäivästä ja haet lisää maksuaikaa.
  • Ostoksesi ovat usein ennalta suunnittelemattomia kalliita heräteostoksia, joihin sinulla ei ole varaa.
  • Ostat liian helposti erilaisia tuotteita tai palveluita osamaksulla.
  • Käytössäsi on useita eri yhtiöiden myöntämiä luotto- ja/tai maksukortteja.
  • Perheessäsi tai ystäväpiirissäsi esiintyy riippuvuutta esim. alkoholi, uhkapelit, huumeet tms.
  • Olet monen lainan takaajana.
  • Tässä ohjeita mitä tehdä mikäli sinulle tulee odottamattomia maksuvaikeuksia
    Sinun on syytä olla yhteydessä lainan laskuttajaan heti, kun tiedät, ettet pysty maksamaan lainaa ajallaan. Laskuttajalla on yleensä tarjota vaihtoehtoja mm. eräpäivänsiirto tai maksuohjelmanmuutos, jolloin vältyt perinnältä ja luottohäirömerkinnältä. Ongelmien ei kannata antaa kasvaa ja kerääntyä. Niihin olisi pyrittävä löytämään nopeasti ratkaisu, jotta ylimääräsiä kuluja ei pääse syntymään lisää.

  • Ota välittömästi yhteyttä lainan laskuttajaan. Laskuttajan tiedot löytyvät laskusta.
  • Laskuttajan kanssa voi lähtökohtaisesti sopia maksusuunnitelmasta, mikäli lasku on jo siirtynyt perintään.
  • Jos olet saanut kirjeen perintäyhtiötä / perintäosastolta, joka hoitaa erääntyneen laskusuorituksen perintää, on tärkeää, että hoidat laskusi välittömästi tai otat yhteyttä sopiaksesi maksusuunnitelmasta.
  • Mikäli ylläolevista ratkaisuista ei ole apua, on syytä sopia henkilökohtainen tapaaminen kunnallisen velkaneuvojan tai muun vastaavan tahon kanssa, joka lähtee viemään asiaa eteenpäin.
  • Mitä tapahtuu jos en suorita laskua tai sen suorittaminen myöhästyy?

  • Mikäli laskunne eräpäivä ylittyy, Teille lähtee ensin huomautuskirje, jonka jälkeen lasku menee perintään. Huomautuskirjeestä ja perinnästä seuraa Teille lisäkuluja. Perintäprosessissa Teille saattaa aiheutua maksuhäiriömerkintä ja rahoja saatetaan periä oikeudellisia teitä.
  • Jos ette pysty suorittamaan maksua, ottakaa heti yhteys laskutuksen asiakaspalveluumme. Muussa tapauksessa Teille lähetetään huomautuslasku jota seuraa perintä. Tästä koituu Teille useita lisäkustannuksia sekä mahdollisesti maksuhäiriömerkintä.

    Kysymykset vastuullisesta lainaamisesta: info@bluefinance.fi